måndag 30 mars 2009

Sammanfattning av helgen


Hej!!
Helgen har varit ganska händelserik. Iallafall lördagen. Faster och Classe va här och vi va ute och åkte pulka! Det kom ju lite ny snö och att åka pulka är kuligt! Jag fick grejsa lite med snön också. Den är kall. Och lite blöt. Förutom att den är vit då förstås. Dom flesta av Er kanske vet detta men inte Linneá och hon är min kompis så jag förklarar det för henne.

Förövrigt hälsar mamma till henne och säger att hon har ett halvkilo mjölkpulver kvar om Linneá vill ha det (jag slutade med mjölk för ganska länge sen men paketet är inte för gammalt).


Tillbaka till sammanfattningen då. Efter pulkaåkningen så lekte vi och skojsade och sen badade faster mej i mitt lilla blå badkar. Jag plaskade för kung och fosterland (och en extra liten skvätt för pappa) och hon blev blöt. Hahahahaaaa! Vi behöver ju inte prata så högt om att jag blev rosenrasande när HON bestämde att vi va klara med badet. Jag va inte överens..


Jag fick förresten våfflor i helgen. Knartemums. Jag äter själv sånt som inte är kladdigt. På smörgåsen får jag oftast skinkost eller messmör och det är kladdigt och därmed plockar jag inte gärna i mig dom bitarna, men våffla utan kladd på går finfint!

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Hej Knarten!

Ja, det där med snö låter ju intressant. Får testa det till året. Men jag har hört att man ska passa sig för den gula ;-)

Va snäll din mamma är!! Jag älskar mjölk!

Faster sa...

Ja jag blev inte lite blöt!!
Kläderna har inte torkat förrän i dag...
Nästa gång ska jag skvätta ner dig. hihi ;)