måndag 1 mars 2010

Ny säng


Jag tycker det är fantastisk kul när tante Kjersti kommer. Jag spratt ur soffan och började stoja när hon kom nu ikväll. Men, hon kom med en säng....!!????? Jag sa att pappa kunde ta den. Vet inte hur det gick till men när jag skulle natta så stod den i mitt rum där MIN säng brukade stå.


Varför? Det var inge fel alls på den jag hade. Ok, låt gå för att den var lite väl jobbig att ta sej ur och låt gå för att jag slog mej gul och blå när jag väl lyckades ta mej ur den, men jag gillade den bättre än den nya. Det var inte lätt att somna i den nya. Jag dråsade ur den med buller och bång också (fast det var mycket lättare att komma över kanten...) Nej, jag vet inte..


Iggle Piggle-båten (den i Drömmarnas trädgård) kom iallafall och seglade iväg med mej men i morgon ska jag nog ta en diskussion med morsan och farsan angående den där sängen.

2 kommentarer:

Classe sa...

Hej Knarten

Är sängen lika skön som min och Monas tro?

Kozzzzzz

Knartens lillasyster sa...

Madrassen är den samma så den är lika god som förut. Dvs bäst. Borta bra men hemma bäst.