söndag 28 mars 2010

Helgrapport!

Hej hej! Har just insett att livet bjuder på många ups and down för att säga det på ren svenska.

Helgens ups:
Igår var jag med på affärn och det er så kul att springa fort fort fort på affärn. Jag påminner mamma om att jag kan gå själv när hon tar mej i handen och drar i väg med mej men hon verkar totalt döv...(hon verkar nästan jämt totalt döv om jag får säga sanningen..).

Apropå kul. Ordet kul har jag lärt mej på dagis. Mamma läste fel bok här en kväll och då sa jag till om att den var "inge kul". Hon blev lite häpen!! Hahaha

Idag kom mormor på besök. Det var kul! Och sandlådan har kommit fram igen efter sista snöfallet. Det är superduperkul!

Helgens downs:
En tråkig sak är att jag måste gå in när jag ju älskar att vara ute i sandlådan.
Det blir inte bättre när jag säger till om att jag vill ligga vagnen (för att få en skön liten tupplur) men ingen lyfter upp mej och går ut med mej. Orsaken sades vara att jag skulle lägga mej en timme tidigare idag.
Den värsta nedturen var ändå att mamma inte ville sitta kvar inne hos mej när jag skulle sova... Jag brukar få som jag vill på den punkten men inte ikväll. Jag klev ur sängen och mamma bar mej tillbaka. Gång på gång på gång på gång på gång på....zzzzzzzzzzzzzzzzzz.
Irriterande...

It's hard to be a guttebass!

2 kommentarer:

Leif sa...

Hej Knarten, ja d va tuffa tider, men du provar mä utnötningsmetoden o d kanske går te slut!!

Kram frå Leif o ha en trevlig vecka!!

Classe sa...

Hej Knarten

Jag funderar på Hyss boken som din mamma skulle skriva i.
Har det hamnat något i den tro?

Kozz