måndag 26 januari 2009

Påhittig!

Gjorde en riktig rivstart idag. 3 blöjbyten innan gröten kl. 07:00! Dessemellan försökte jag somna om... Tog istället en lång tupplur direkt efter gröten.
Skönt! Energidepån blev välfylld!

Jag hunnit med ganska mycket idag.
- Kröp intill ( halvvägs under) mammas Emma-fåtölj och drog loss tyget under den! Hmm...
- Rotade i nedersta kökslådan när mamma va på toa. Hon säger att hon visste om vad jag gjorde för jag orkade inte låta bli att fnissa nöjt... (får inte rota där annars..)
- Inne på toa efter tandborstningen försökta jag dra mej upp mot toan.. Hamnade tyvärr i ett lite ogynnsamt läge snett under den istället.. (det är nämligen ganska halkigt på golvet där inne..)
- Det ogynnsamma läget resulterade dock i att jag upptäckte toaborsten och efteratt ha dunkat huvudet i toastolen några gånger fick jag tag i den... (sen blev den flyttad längre in bak toa..hmm)
- Därefter upptäckte jag att man kan åstadkomma ganska mycket ljud genom att öppna och stänga toalocket.. fast jag upptäckte även att fingrarna kan fastna lite opraktisk under densamma... (mamma säger att det är dumt att klämma åt med en hand samtidigt som den andra sitter fast under..hmm igen..)

Efter lite oenighet om hur man lättast får på overallen så fick jag åka pulka! Kan meddela att det är riktigt bra pulka-före nu! Det gick racer-fort på den lite frusna marken!

hoooohoooo ur vägen!

Tjingeling! Nu tar jag varvet på mammas pysselrum. Där finns ganska mycket som jag inte får grejsa med..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Knarten!
Nu har jag just kommit hem från jobbet (kl 23,54), men du ligger väl och sover antar jag...

Det är bra att du står i och inte blir försoffad om dagarna (eller det kanske är mamma som inte har tid att bli försoffad med dig i huset?)...
Men jag tycker nog att du ska vara lite försiktig med vart du härjar, det kan ju i värsta fall få påföljhder. Jag vet det av erfarenhet!

Anonym sa...

Hihi du är påhittig du Knarten. Bra att du ger mig lite förslag på vad jag kan hitta på när jag blir "stadigare" :-D