tisdag 7 oktober 2008

När jag blir stooor

..så ska jag bli stor! Jag menar riktigt stor. Stor på riktigt alltså.
Typ som kungen eller nåt. Jag ska bestämma att Svea rikets lag ska redigeras! Så det så. Morsan firar min halvårsdag med att tvätta min snuttis! Igen!!!

Jag ska instifta knartebalken
Knartebalken:

1. Alla små knartar ska ha rätt till en egen snuttefilt. Den ska ENDAST tvättas på Knartens egen begäran (dvs aldrig)

2. Endast god mat enligt Knartens eget tycke skall serveras. Dvs obegränsat med gröt och katrinplommonpure och andra fruktpureer. Välling kan gladeligen uteslutas.

3. Gamla ärvda strumpor får INTE användas som vantar i de fall där mamma har rotat bort Knartens egna vantar... (se bifogad bild)

4. Store Knart (dvs mej) kan revidera och lägga till punkter i Knartebalken vid behov.

Inga kommentarer: