söndag 14 december 2008

Mycket märkligt..

Igår hände mycket märkliga saker... Jag har inte riktigt listat ut hur det hänger ihop. Fast ett vet jag: Det händer mysko saker medans jag sover.

Igår eftermiddag kom faster Mona! Då blev jag givetvis glad. Fast jag var lite trötter så hon va snäll och bar mej upp i mammas säng så jag fick sova lite. Hon gosade med mej och jag seglade iväg nöjd och belåten. Jag hörde ju att mamma och pappa va nere.

Sen blir jag väckt av faster Mona och jag tänkte ok. Hon har förmodligen snusat där bredvid mej. Men när vi kom ner så kunde jag inte för allt i världen hitta mamma och pappa. Puts väck... hmm. Jag fick mat och tyckte ändå att livet va ganska ok.

Plötsligt kommer det nån och jag tror givetvis att det är mams och paps som återkommer. Dom har säkert bara varit en snabb tur på affärn. Men icke.. Förlåt mej farmor och Lars men jag blev lite besviken.. Det va liksom inget som stämde. Jag va visserligen hemma hos mej själv men ingen av det vanliga folket va där...

Faster hade tänkt klä ut mej till stjärngosse (varför klä ut sej när man är född stjärngosse undrar jag) men det ville inte jag. Fick ont i magen av all grônning och faster klämde på den så det kom ut lite luft. Klokt!

En tag efter att farmor och Lars hade åkt och jag hade fått gröt kom faktisk mamma och pappa tillbaka. Men det va faster som nattade mej.. det va också lite mysko. Förväntade mej att hon skulle va kvar när jag vakna igen men då va hon puts väck..

Som sagt, det händer mysko saker medan jag sover.. Tror jag ska sluta med det.

Tack Faster för att du va här med mej! Du är världens bästa Faster!

Inga kommentarer: