söndag 18 april 2010

Hemma igen

Ja, jag kom faktisk hem igår kväll enligt hörsägen. Jag vaknade iallafall hemma i morse och vi har haft en riktig "slappardag" idag. Tänkte sammanfatta min resa till fjällen i bilder. Jag har haft några riktigt roliga dagar tillsammans med mina kusiner. Det är himla kul att komma hemifrån lite och både resan och vistelsen har gått väldigt bra. Jag är ju som Ni säkert har fattat väldigt snäll och lättanpassad. Jag myste i bilen med Postman Pat film och fann mej snabbt till rätta i stugan där vi bodde. Har sovit så gott så. Man blir trött av "sôndäringa" fjäll-luft.

Det första jag gjorde när vi kom fram var att fastna med gummistövlarna i leran bak bilen. Då man väl fastat är det väldigt lätt att tappa balansen kan jag upplysa Er om..
Då blev det såhär.Det var lite dåligt pulkaföre på vägen men utsikten var riktigt bra!

Vi tog en tripp ner till Gol på fredag och jag spanade in merca-bilar från lekparken på torget.
Och vet Ni vad??? Det var bubbelbadkar i stugan! Det var toppen toppen! Jag badade och badade och ropade simsimsim som jag lärt mej på simskolan.
Morsan hade tursamt nog plockat med en båt som jag kunde skicka runt i det enorma plurret.


Men innan vi åkte hem kom det bästa av allt. Vi var på ett ställe som heter Tropicana badeland på Gol. Å va jag gillade det! Jag skulle nog vilja bo på Gol och bada varje dag.
Ja, jag stojade och var nog ganska högljudd men jag tror inte jag har varit med om något kuligare. Det var massa olika djur som sprutade vatten och det var lagom mycket vatten till mej. Sen fanns det en stor bassäng med höga vågor också. Jag gillade det med.

Innan vi åkte hem på lördagskvällen åt vi pizza och jag var i superfin form hela dagen.
Det var en bra minisemester till fjällen!

1 kommentar:

Classe sa...

Hej Knarten

Fanns alla grejer du fick på födelsedagen kvar?
Misstänker att du har inventerat nu så inget är borta.

koz