lördag 6 oktober 2012

Värsta action

På landet händer det grejer alltså! Idag när jag kom hem från Mommo så kom det cowboys på hästar eller vad det heter ute i vägen och en hel drös med fyrhjulingar (typ 6-7st.)
Jag och pappa skyndade på med kläder och hjälm och bänkade oss på fyrhjulingen ute vid vägen. Jag hade ingen aning om vad som skulle komma kan jag säga...

Plöstsligt kommer alla kossor och kalvar och tjuren farande med cowboys och fyrhjulingar runt omkring nerför gärdet. Å hej och hå..!! Sen drog hela cirkusen iväg till Monika och jag och pappa följde det hela på lite avstånd. Puh.. vilken tur att dom inte kom till oss. Dom skulle visst hem till sin lagård så nu slipper jag höra tjuren bröla när jag ligger och myser på morgonen.

Brorsan missade alltihopa för vi glömde kvar honom och hans fyrhjuling hos mommo..
By the way - vindruvor är smaskens.

Inga kommentarer: