tisdag 2 oktober 2012

Jag är nöjd med dagen

...fastän det har varit slitsamt. I dag har jag nått nya trotsiga höjder.

Här är en sammanfattning:

-Dagen började jag med att stanna kvar i min säng i morse fastän mamma sa att jag kunde få ligga bredvid henne i stora sängen. Stannade kvar en halvtimme och sjöng lite för nallarna och mickelina.
- Klädvalet avgjorde jag helt själv fast jag hade helst sett att jag slapp strumpbyxorna.
- Jag fortsatte med att bråka mej till en plats i storebrors knä framför morgonbolibompan samt hans nalle.
- Frukosten tog jag med jämnmod men tandborstningen totalvägrade jag.
- Gick några ronder med brorsan angående leksaker med mera.
- Gick på en knock och somnade i mammas knä... Sov så länge att jag tydligen missade att farmor kom och att brorsan åkte iväg med henne. Fast det kvittar. Då blir per automatik alla leksaker mina.
- Jag snokade fram hans Gråtass-tidning och jag och pappa byggde med hans tågbana.
- Vägrade sitta i stolen då det blev dax för lunch (förlorade den matchen tillslut tyvärr)
- Vägrade komma ur stolen då mamma hade gett upp ätandet (den matchen vann jag)
- Totalvägrade blöjbyte i 4-5 min trots att mamma sa att vi skulle åka och handla sen. Hon väntade dock ut mej och efter lite funderingar så gick jag med på att byta den eländiga blöjan..
- Vägrade sitta kvar i kundvagnen
- Vägrade komma ur kundvagnen
- Vägrade sätta mej i bilbarnstolen, förlorade dock tillslut och gick på ytterligare en knock, tyvärr. Det är som att huvudet bara lämnar in kort efter en match. Suck, jag måste träna mera.
- Vägrade sätta mej i stolen för middag
- Vägrade ha haklapp (i allafall rätt väg)
- Badandet gick dock helt fint. Det gillar jag.
- Blev grundlurad upp i stolen för kvällsgröt men vägrade dricka mjölk.
- Vägrade givetvis tandborstningen...

Sen sket jag i det hela och tog kvällen.. Visst var det en bra dag??

Laddar för nya höjder.......

Inga kommentarer: