torsdag 23 december 2010

Besök av tomtemor

Det som såg ut att bli en riktigt tråkig dag totalt sett blev plötsligt väldigt spännande. Tomtemor kom gående med lykta och paket ute på vägen! Hon såg lite tvekade ut men sen kom hon gående mot vårat hus! Oj oj oj. Jag knackade på fönstret men hon gick runt på baksidan. Men sen kom hon till trappan! Jag bad henne komma in. Spännande! Jag kunde inte stå still!

Tyckte eventuellt att det var nåt bekant över tomtemor så därför ställde jag en kuggfråga. Frågade vart katten Gullan är. Det är Monikas ena katt. Hon svarade att den nog är hemma hos Monika så då var det nog inte Monika som jag misstänkte.

Tomtemor frågade om hon kunde få en kram när hon skulle gå men då sa jag att hon hade för mycket skägg. Det går inte att krama nån med så mycket skägg. Hon sa att hon var så gammal att hon hade fått skägg...

Inga kommentarer: