onsdag 25 augusti 2010

Storebror jag?

Dom säger att jag ska bli storebror och att mamma har en bäbis i magen...
Att det ska komma en bäbis har jag fattat och att det är nåt konstigt med mammas mage kan jag se. Det jag inte fattar är varför inte det skulle kunna vara pappas mage eller min mage? Orättvist att det bara är mammas mage på nåt vis. Det tål att tänkas på...

Men en sak är säker, jag kommer bli en bra storebror. Det har börjat flera småttingar på dagis och jag är så snäll mot dom så. Idag tröstade jag en liten tjej som grät. Jag talade snällt med henne och sa att det går bra. Jag plockade även upp en leksaksbil som en liten ny kille tappade på golvet.

Undrar när lillebror kommer? Det måste väl ändå vara en lillebror eller hur?

1 kommentar:

Carina sa...

Grattis va kul, du blir nog en jätte bra storebror, lycka till ;)