lördag 8 augusti 2009

Solsemester med mina kusiner!

Jag har varit på semester med två av mina norska kusiner på Hvaler. Det är en fin skärgård utanför Fredrikstad i Norge. Vi bodde på en ö och jag fick åka färja ut dit! Hohoho! Spännande, men jag vågade inte gå helt fram till gallret... Fann en jättestor boll där uppe på "balkongen". Undrar vem som har glömt den?

Vi bodde i ett jättefint hus vid havet. Stigen ner till bryggan har jag trampat upp flitigt. På natten hörde jag båtar och vågskvalp. Riktigt mysigt. Och vädret var precis så som jag hade beställt det. Strålande!!! Ojojojoj vilken fin semester säger jag bara.



Havet var minsann kallt så jag plaskade i en balja istället. Här sitter jag och insupar doften av hav och kollar in alla båtar...



Härligt!

Matrast i skuggan. Det är bara 50m ner till havet. ( Reds.anm. havet är den stora blå vattenpölen bakom mej)


Min kusin Edward skjutsade mej tillbaka till fastlandet i en liten jolle. Jag blev så pömsig av motorbrummet att persiennerna föll ner. Missade landstigningen och avfärden i bil från havet. Dumt. Hade jag vetat att jag blev hemskjutsad så hade jag protesterat....

4 kommentarer:

faster Mona sa...

Jag har kommit på dig med att du låtsas sova när mor och far har lagt dig :D
Jag vet att du gick till sängs innan detta inlägg kom till, med andra ord så sitter du i sängen och bloggar i smyg.
Men jag lovar att inte säga nåt till dina föräldrar!

Classe sa...

Hej Knartebart

Det va många fina bilder på dig.

Knartens lillasyster sa...

Mamma och pappa är kanske dumma ibland men jag tror dom har upptäckt det dom också....

Men det verkar ok så länge jag är tyst. Dom har förmodligen dragit ur sladden till min sänglampa för den funkar inte när jag sitter i sängen och trycker på knappen. Men jag köper det så länge jag får blogga.

Linnéa sa...

Så härligt det ser ut Knarten :-)